De geschiedenis van Autoglym

Geplaatst op 9 februari 2020
De geschiedenis van Autoglym

De geschiedenis van Autoglym 

Autoglym is een bekend merk in de wereld van auto-onderhoudsproducten. De producten van het merk zijn te gebruiken voor zowel old-timers als new-timers en je vindt altijd wel een product van dit merk waarmee jij jouw auto weer kan laten stralen. Als je bekend bent in de wereld van de auto-onderhoud zal Autoglym je bekend in de oren klinken, maar hoe is dit bedrijf eigenlijk zo groot geworden? Lees verder om achter de geschiedenis van het bedrijf te komen en hoe ze uiteindelijk uitgegroeid zijn tot een wereldspeler in deze markt. 

Het begon allemaal in het jaar 1965 

Het bedrijf werd opgericht in het jaar 1965 door Dennis Barley. Dennis Barley was een ondernemer in de auto-industrie en in 1965 ontwikkelde hij een product voor het renoveren van gebruikte autolak. De eerste serie van bestond uit 11 producten die enkel en alleen beschikbaar waren voor professionals. De oorspronkelijke locatie van het bedrijf bevond zich in Welwyn Garden City en vanuit daar begon het bedrijf aan haar opmars in de wereld van auto-onderhoudsproducten. 

In het jaar 1978 lanceerde het bedrijf het product ‘Radiant Wax Polish’. De lancering van dit product bleek een succes in het Verenigd Koninkrijk, maar al snel werd het product gebruikt in landen over de gehele wereld. Vanaf 1978 breidde Autoglym zich dan ook uit naar Scandinavië, Nederland en Duitsland. 

Vanaf 1984 konden ook consumenten thuis aan de slag met het onderhouden van hun eigen auto. Het bedrijf merkte dat er een grote vraag was vanuit consumenten om hun auto blinkend schoon te houden. Het ontwikkelen van een consumentenlijn kon dan ook niet lang uitblijven en daarom ontwikkelde het bedrijf in 1984 een eenvoudig te gebruiken en hoogwaardig assortiment aan behandelingen voor de detailhandel. Tot op de dag van vandaag wordt dit assortiment nog steeds nog steeds geïnnoveerd en doorontwikkeld. Inmiddels zijn er meer dan zestig gespecialiseerde producten verkrijgbaar voor consumenten. 

Van kleine onderneming tot hofleverancier van de Prins van Wales

De introductie van verschillende succesvolle producten heeft Autoglym zeker geen windeieren gelegd. In 1991 werd het bedrijf namelijk aangesteld als hofleverancier van de Queen Mother en de Prins van Wales. Het bedrijf groeide stug door en in hetzelfde jaar verhuisde het hoofdkantoor van het bedrijf naar Letchworth Garden City. In 1994 volgde een nieuwe lijn voor het onderhouden van openbaar vervoer door heel Groot-Brittanië (autobussen, touringcars en treinen).

De introductie van LifeShine en High Definition Glans 

Al sinds de oprichting van Autoglym staat het bedrijf bekend om haar innoverende kracht. In het jaar 2004 bewezen ze deze innoverende kracht nogmaals met de introductie van LifeShine. LifeShine is een product dat is geperfectioneerd voor de totale voertuigbescherming. Dit product is te gebruiken voor het onderhouden van de carrosserie, interieur en glas.
Vier jaar later werd, de beste glans tot nu toe (volgens Autoglym) geïntroduceerd, namelijk ‘High Definition Glans’. Voordat dit product werd gelanceerd is maandenlang getest en het doel was om een product te creëren dat ver boven de concurrentie uitsteeg. We moeten zeggen dat dit aardig is gelukt. 

Autoglym vandaag de dag

In de geschiedenis heeft dit bedrijf zich meermaals bewezen als één van de beste producenten wanneer het op auto-onderhoudsproducten aankomt. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog steeds bezig met het ontwikkelen van de beste producten voor het onderhouden van auto’s. Ben jij op zoek naar professionele producten die jou gaan helpen om je auto te laten stralen? Shop dan nu de Autoglym producten bij Poetscenter.nl.

 

« Bekijk alle blogs